Hit of Shit: Wildstylez ft Niels Geusebroek – Year of Summer

Toegankelijke hardstyle single met fijne opbouw • Clip al bijna 700 duizend views

De video van Year of Summer staat al sinds half augustus op Youtube en is sindsdien bijna 700.000 keer bekeken. Het nummer kwam ook al uit op een Q-base verzamelplaat, maar is twee weken geleden dan toch ook nog officieel als single uitgebracht.

Inmiddels in de iTunes 100 opgedoken, is het de perfecte track (en clip) voor iedereen die met weemoed terugdenkt aan de hete dance-festivals van afgelopen zomer.

Nu de eerste kerstsingles alweer verschijnen lijkt het misschien wat aan de late kant om deze single uit te brengen, maar pluspunt aan de late release: er is nu weinig competitie in de categorie zomerse dance-hits, en aan de andere kant van de wereld is het wel zomer. Bovendien, de titel zegt het al: het is het hele jaar zomer!

Year of Summer is een heel toegankelijk hardstyle nummer. De track begint mainstream trance-achtig. De beat komt er pas na een minuut in en beslaat misschien de helft van de single edit. Lekker nummer, ook voor mensen die niet zo van de hardere dance-genres houden. Zou best de algemene single chart kunnen bereiken.

Year of Summer op iTunes

Wildstylez ft Niels Geusebroek - Year of Summer

Loading ... Loading ...


Video op Youtube

facebook share facebook share

30 Reacties // Reageer

30 thoughts on “Hit of Shit: Wildstylez ft Niels Geusebroek – Year of Summer

  1. Henk

    Lekker!

      /   Reply  / 
  2. Kamper

    Traditionele hardstyle. Ben benieuwd of deze plaat kan doorbreken internationaal.
    Niet vergeten dat Wildstylez (met DJ Brennan Heart, die ook de vocals doet) vorig jaar al een hit had met 7 MILJOEN views. Die ging dus wél internationaal, en was één van de meest succesvolle Nederlandse producties dat jaar.

      /   Reply  / 
  3. inge

    Heerlijk nummer, had eigenlijk in de zomer uit moeten komen.

    Niels is ook een talentvolle jongen die veel in zijn mars heeft, ik begreep eigenlijk niet met TVOH 2 waarom Angela niet hem maar Erwin toen naar de finale bracht met hoeveelheid punten.

      /   Reply  / 
    1. Kamper

      De plaat kwam ook in de zomer uit. 16 augustus 2012 werd ie gepubliceerd.

        /   Reply  / 
      1. inge

        okeej! ik lees het ook nu indd uit het stukje

        Verassend goed hoe deelnemers als Sharon en Niels het zo aanpakken en zich richten op een ander maar breed publiek. Beide nummers vallen goed in de smaak als je indd niet veel met dance heb

          /   Reply  / 
  4. Ronald

    Ja dat is heel iets anders. Trouwens, ik hoop wel dat het een veRRassend plaatje is, niet een voor in het crematorium.
    Maar goed, dit is inderdaad een hele andere richting op. Misschioen dat ze door hebben dat THe Voice materiaal niet erg lang blijft hangen.

      /   Reply  / 
  5. Johan van de Velde

    Ik begrijp niet wat hier zo goed aan is.
    Dit kan ‘t misschien in de clubs aardig doen, maar een groot mainstream succes zal dit niet worden. Daar is het niet origineel genoeg voor (tekst bijv: “keep your heart strong”…); niet opvallend genoeg.

      /   Reply  / 
    1. Ronald

      Mijn ding is het ook niet. Maar ja ze proberen eens wat buiten het geijkte Voice stramien. Daar valt wat over te zeggen. Ik zie het ook geen (mainstream) succes worden.

        /   Reply  / 
  6. Marcus Lucas Auteur

    Update: Year of Summer komt deze week binnen op 47 in de Single Top 100.

      /   Reply  / 
    1. Johan van de Velde

      Dat zegt nog helemaal niets. ‘t Zou mij nog steeds verbazen als dit een groot succes wordt.
      Ik heb er natuurlijk wel ‘ns naast gezeten, met een voorspelling,…. maar niet vaak.
      ;D

        /   Reply  / 
      1. Ronald

        Denk dat dit ongeveer het hoogst haalbare is voor deze productie. Het zal nog enkele plaatsjes stijgen waarschijnlijk om dan weer te gaan zekken. En je hebt het over de Top 100, de lijst waar vele spookhits in verschijnen…

          /   Reply  / 
      2. Marcus Lucas Auteur

        Het is toch al een succesje. Als je je bedenkt dat veel hardstyle-liefhebbers hun muziek van het internet plukken, de festivalgangers vaak al het verzamelalbum hebben waar het nummer op staat, en de clip in drie maanden tijd 700.000 keer bekeken is. In combinatie met de response die je ziet in de media, en de noteringen in de Single Top 100 en iTunes chart.. wijst er allemaal op dat dit nummer een groter publiek bereikt dan de gemiddelde hardstyle-single.

          /   Reply  / 
        1. Johan van de Velde

          Dat kan best zo zijn en dat is leuk voor de makers, maar ik had ‘t over een groot mainstream succes.
          Overigens, begrijp ik het goed? Is de zanger een gewezen TVOH deelnemer?
          Zuur of niet, de zang klinkt hier en daar wat amateuristisch.

            /   Reply  / 
          1. inge

            hmmm daar denkt het meezingend en stampend publiek denk anders over…
            Het gaat er niet om dat Niels van TVOH is, maar de inhoud van het liedje en dat is naar mijn mening allesbehalve amateur. Ik ben alleen van mening dat Niels niet altijd aan zulke featured dingen moet maken hij kan veel meer dingen ook zelfstandig. Een richting kwa muziek zoals Lifehouse, Simple Plan

              /  
          2. Ronald

            Ach iemand featuren is toch niet erg, inge? Zie Eva Simons bij Wil I Am.
            Zelfstandig krijgt hij denk ik niet de aandacht als dat hij nu krijgt…

              /  
          3. inge

            Niet erg nee, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat hij ook zelfstandig een mooi pakket kan leveren

              /  
          4. Ronald

            Nja, deze Niels is denk ik ook iemand die het moet hebben van featuring en solo gewoon te weinig biedt om het solo te maken. Net als Eva Simons.

              /  
      3. Kamper

        Ik vind het eigenlijk al een mainstream succes (afhankelijk van de definitie van ”mainstream”). 700.000 kliks in deze korte tijd. Asaf Avidan met One day haalden in ons land bv 1,2 miljoen views op (in een maand meer tijd).

          /   Reply  / 
        1. inge

          Als het een nog grote succes wordt zullen er mooie kansen voor hem liggen kwa samenwerkingen en projecten

            /   Reply  / 
          1. Ronald

            Een veel groter succes als dit gaat het niet worden, inge.

              /  
      4. Johan van de Velde

        Al eerder toegegeven dat ik er soms wel ‘ns naast zit, deze plaat is, tegen mijn verwachting in, toch een flinke mainstream hit aan ‘t worden.
        Ik begrijp de reden voor dit succes niet zo, vind ‘t maar een irritant product, maar blijkbaar is er een markt voor.

          /   Reply  / 
        1. Kamper

          Natuurlijk is er een markt voor:
          armadamusic 748,402,278 views
          officialtiesto 387,460,905 views
          TopNotchNL 173,874,707 views
          UniversalMusicNL 159,794,707 views
          PetjeAf 148,857,309 views

          Van de vijf grootste Nederlandse muziekkanalen zijn er twee housemuziekstations, twee grote rapstations en slechts éen mainstream popkanaal (universal).
          Nederlandse electronische muziek is de enige muzieksoort die internationaal weet te scoren, en de rapmuziek domineert de binnenlandse markt.
          Cijfers: http://vidstatsx.com/youtube-top-100-most-viewed-netherlands-nl

            /   Reply  / 
          1. Ronald

            Niet helemaal waar. Kamper. Ook de hardere gitaarmuziek uit Nederland scoort al jaren internationaal. Met name de muziek van bands als Within Tempation, Epica e.d en eerder The Gathering en Orphanage.

              /  
          2. Denn

            Dat is inderdaad waar

              /  
  7. Kamper

    Hoeveel respect ik ook heb voor (zeker) Epica en Within T. Je weet dat ik ook streng naar de cijfertjes kijk. En dan zijn zelfs de 15 miljoen views voor Within (Angels) gewoon voor Engelstalig-mainstream niet echt veel. Het is best aardig hoor, maar je staat daarmee op rond de 2800e plaats wereldwijd. Epica is internationaler, want die zitten echt in een subcultuur en worden meer verspreid over de wereld beluisterd. Wat dat betreft heb je absoluut een punt.

      /   Reply  / 
  8. Kamper

    Maar als je het echt over internationale Engelstalige mainstream-hits hebt, dan praat je mijns inziens toch al snel over 40 a 50 miljoen views. Armin, Tiesto, Eva Simons en Afrojack dus. Sharon den Adel kan het wel hoor. Met Van Buuren samen had ze 130 miljoen views. maar dat was als featuring zangeres.

      /   Reply  / 
    1. Johan van de Velde

      Lijkt mij dat je, door alleen views in ogenschouw te nemen, niet een volledig, of zelfs een vertekend beeld van populariteit geeft.
      Je zegt, Kamper, dat je streng met cijfertjes bent, maar misschien moet je ook kijken naar download en zelfs airplay cijfers?

        /   Reply  / 
      1. Kamper

        Het aantal downloads (de legale) en de airplay is een beperkt instrument. De airplay wordt vnl bepaald door platenmaatschappijen, en het aantal betaalde downloads is gewoon zeer laag, door een beperkte groep en over een beperkt assortiment. En dat terwijl Nederland ongeveer 6 miljoen keer per dag op een joetoepvideo klikt. Nee het is niet zaligmakend. Maar het geeft een verdomd goed (en soms confronterend) beeld van de populariteit van bepaalde nummers.

          /   Reply  / 
        1. Johan van de Velde

          Het gaat bij youtube vaak meer om de video dan het nummer.
          Ik geloof overigens niet dat Airplay voornamelijk door platenmijen wordt bepaald.

            /   Reply  / 
          1. Denn

            nee dat denk ik ook niet. Een nummer van een artiest op youtube heeft geloof ik ook geen invloed op de actuele top 40. Anders had Justin Bieber hier ook een succes gehad

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>