Stemverdeling X Factor: Lisa Hordijk 69%, Rachel Kramer 31%

RTL liet dit weekend al weten, dat Lisa met een ‘duidelijke meerderheid’ van de stemmen X Factor 2009 op haar naam heeft geschreven. In het AD valt vandaag de precieze verdeling te lezen. Lisa kreeg maar liefst 69% van de stemmen, Rachel ontving 31%. Onduidelijk is nog altijd hoeveel stemmen er bij benadering zijn uitgebracht. Tijdens de finale van Idols 3 was dit 1,5 miljoen, Idols 4 zou nog iets meer stemmen hebben getrokken.

Het is niet de eerste keer dat het verschil tussen de finalisten zo groot was. Bij de eerste serie van X Factor kreeg Sharon Kips maar liefst 75% van alle stemmen. Nikki won Idols 4 met 62%, Boris kon op 61% van alle stemmen rekenen en Raffaëla kreeg 58% van de stemmen. Alleen bij de eerste serie van Idols is geen verdeling bekend. Toen won Jamai.

Voor de finale van X Factor stonden de lijnen ruim een week open. Opmerkelijk is dat verschillende juryleden in aanloop naar de finale spraken over een mogelijk verrassende ontknoping. Maar met zo’n duidelijk verschil, vraag je jezelf af of dat wel een oprechte mededeling was.

Zie ook:
- Hallelujah van Lisa (X Factor) al 16.000 keer gedownload
- Het nieuwe talent met platencontract: Lisa Hordijk

facebook share facebook share

97 Reacties // Reageer

97 thoughts on “Stemverdeling X Factor: Lisa Hordijk 69%, Rachel Kramer 31%

  1. Annelieke

    Ach ja, nu is Lisa even populair, maar ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat Rachel het op de langere termijn van Lisa zal winnen ;) Waarom? Rachel raakt echt mensen met haar stem, Lisa zingt nagenoeg emotieloos. Dat is één. Ten tweede houdt het voor Lisa naast goed zingen op. Ze zingt geweldig, maar geeft geen show weg, en ik mis uitstraling bij Lisa. Rachel kan als geen ander een show weggeven, en heeft zoveel meer uitstraling dan Lisa. Daarnaast heeft Rachel bewezen een vechter te zijn en niet zomaar op te geven, Lisa zie ik wel in de vergetelheid verdwijnen. Sorry voor de Lisafans, maar dit is gewoon mijn mening.

      /   Reply  / 
    1. Herman Roggeveen Auteur

      We gaan het zien. Sony/BMG heeft tot dit weekend de tijd om haar een platendeal aan te bieden. Zo niet, dan kunnen andere labels nog toeslaan.

        /   Reply  / 
      1. Melissa

        Tot dit weekend? Ik dacht dat BMG een optie had van vier weken ofzo??

          /   Reply  / 
    2. Nico

      Dat Lisa JOU niet raakt moet je zelf weten maar ga niet voor anderen beslissen dat ze emotieloos zingt!!!! Ze raakt mij wel met haar stem en ik kan de hele dag wel naar haar luisteren. Rachel was mijn nr 2 maar die heeft mij te vaak valse noten er tussen zitten. De klank van Lisa’s stem vind ik prachtig. Dat jij Rachel liever hebt moet je zelf weten maar hou het bij je eigen mening en verkondig dingen niet als een feit!!!

        /   Reply  / 
      1. Sharon

        Nico, ik ben het met Annelieke eens hoor. Mij raakte Lisa ook echt totaal niet. Rachel raakte mij iig veel meer. En zoals Loes hieronder al zegt: ook ik heb liever iemand die veel risico’s neemt en dan af en toe niet helemaal zuiver gaat maar bij wie je het liedje door en door voelt, dan iemand die fantastisch zingt, maar steeds op safe speelt en naar mijn mening ook vrijwel emotieloos zingt.

          /   Reply  / 
        1. Jeroen

          Ja wat maken die paar valse nootjes nou uit. Zelfs toen ze de fout in ging in week 5 bij I Will Always Love You vond ik het nog steeds een geweldig optreden. Daarnaast vind ik Rachel haar stemgeluid gewoon prachtig, de toon in Lisa’s stem vind ik gewoon niet mooi, leuk voor 1 liedje, maar een heel album aanhoren en ik zou gek worden =P

            /   Reply  / 
    3. susan

      Helemaal mee eens! Go, Rachel!

        /   Reply  / 
    4. meisje.

      Ik ben het ook met Annelieke eens hoor ;O Rachel heeft veel meer kans om een echte artiest te worden vind ik. En al die andere dingen zijn al opgenoemd dusja.
      Maar ik gun het Lisa ook alleen had ik liever Rachel gezien.

        /   Reply  / 
    5. Bram

      Lisa raakt mij meer.

        /   Reply  / 
  2. Bart

    @Annelieke; 100% mee eens.

      /   Reply  / 
  3. Annelieke

    Dank je Bart :) Wil er graag nog iets aan toevoegen. Halleluja past helemaal niet bij Lisa, en what hurts the most past juist heel erg goed bij Rachel. Nog een reden waarom ik denk dat Rachel op de lange termijn verder zal komen.

      /   Reply  / 
  4. Bart

    ook dat ben ik met je eens Annelieke.
    Rachel zingt met gevoel, heeft een waanzinnige uitstraling, speelt met de camera. Geeft een fantastische show……. En Lisa heeft een waanzinnige stem……en meer niet.
    Tja, tis dan maar net waar je van houd.

      /   Reply  / 
    1. Siena

      Idd Bart, ik sluit me ook helemaal bij jou en Annelieke aan. Rachel zal het op de langere termijn verder schoppen dan Lisa, net zoals Jim het nu verder heeft geschopt dan Jamai om de genoemde redenen.

        /   Reply  / 
      1. Siena

        Rachel heeft meer uitstraling, geeft echt een show weg, is een vechter. Lisa heeft dit allemaal niet. Dat bedoelde ik met die redenen.

          /   Reply  / 
  5. Loes

    Ook ik sluit me aan bij mn voorgangers. Ik heb liever iemand die veel risico’s neemt en dan heel af en toe niet helemaal zuiver gaat, maar waarbij het gevoel van het liedje wel dwars door je heen gaat ( Rachel) dan iemand die Briljant zingt, maar ook zonder enkele emotie (Lisa).

      /   Reply  / 
  6. vinn

    Ik sluit me ook aan!
    Vind trouwens verbazend wekkend dat Rachel maar 31 % van de stemmen heeft gehad! Ik had echt hooguit 55/45 verwacht.
    Maarja NL heeft geen smaak de beste zanger/zangeres wint niet vaak
    Idols1: Dewi
    Idols2: Boris (Oke)
    Idols3: Ellen
    Idols4: Nathalie
    X-factor1: Sharon (Oke)
    X-factor2: Rachel
    SYWAP: Tessa

      /   Reply  / 
    1. Kev

      Hier kan ik me wel in vinden :) .
      Nathalie Makoma en Rachel zijn top artiesten!

        /   Reply  / 
    2. Jeroen

      Ik heb maar 1 keer gehad dat mijn favoriet won, dat was Raffaëla. En die is daarna geflopt. Nou fijn haha. Maar Dewi, Charlène en Rachel vind ik de beste zangeressen die zijn gevonden bij deze talentenjachten.

      Trouwens over die percentages, ik heb het idee dat Rachel fans misschien zoiets hadden van, het staat toch al vast dat Lisa gaat winnen… ik heb toch maar gestemd, maar dat was mijn gedachtegang eerst wel.

        /   Reply  / 
  7. BoycotIdols

    Ben benieuwd wie ondanks dat ze voor Rachel zijn toch dat singeltje van Lisa gaan kopen. Maar wel commentaar geven…

      /   Reply  / 
  8. Anja

    Nou, ik koop de single van Lisa niet hoor ;) Het nummer pakt mij helemaal niet, nummer van Rachel pakt me veel meer. Ik spaar het liever op tot Rachel dr single uitkomt!

      /   Reply  / 
  9. BoycotIdols

    Oke jij dan niet. Maar er zijn er volgens mij zat die ondanks de kritiek op haar toch dat singletje gaan kopen omdat dat nu eenmaal de hype is.
    Ik zal het geen van beide aanschaffen, vind het allebei dikke bagger.

      /   Reply  / 
  10. BoycotIdols

    @ Siena. Eh Jim verder geschopt als Jamai? Eh, het zijn beide musicalsterren geworden hoor…met Jim heel af en toe een uitstapje naar de popmuziek, maar ja een succes kan je dat niet echt noemen.

      /   Reply  / 
    1. Siena

      Jim heeft toch echt een paar dikke top 10 hits op zijn naam staan hoor ;) (Door jou, Dapper en sterk, Tell her, This love is real iig)

        /   Reply  / 
  11. L3R0Y

    Het is allemaal een kwestie van smaak ;) Ik vond Rachel verruit de beste zangeres, alleen een ander vind dat niet…Dat is prima toch! Allemaal een kwestie van smaak ;) !

      /   Reply  / 
  12. BoycotIdols

    Hoogste positie van Jim in de top40 is 12, Siena. Dus hoe je aan die top10 hits komt. O ja, de single top 100, de lijst waar veel mee gesjoemeld wordt. Die vind ik niet geloofwaardig.

      /   Reply  / 
  13. BoycotIdols

    Daarbij, Siena.
    Langst genoteerde single van Jim is 9 weken…

      /   Reply  / 
    1. Siena

      Pardon? Tell her heeft op 1 gestaan, This love is real op 2. Die anderen zijn op 12 en 13 gekomen, en dat is ook hoog, mag je zeker spreken van een hit :) Zeker dat hij dus wel succesvol is!!!

        /   Reply  / 
  14. Suus

    Haaa, we zijn weer bij zijn favoriete artiest beland, geweldig!!!!!!!

      /   Reply  / 
    1. Geesje

      Vrijdag zijn 5e album in 6 jaar en dan noemen ze het nog een uitstapje.

        /   Reply  / 
  15. BoycotIdols

    Siena. Tell Her was een kleine hit, ondanks nr 1. Want maar 9 weken genoteerd. Er zijn singles geweest die die plek nooit hebben gehaald en al 2 keer zo lang genoteerd stonden. Wat is dan beter? Daarbij die nr 1 hit kwam voort uit de hype rondom het programma. Net als alle andere nr 1 hits van mensen uit zulke programma’s. Je zal zien, Lisa scoort ook een nr 1 voor een weekje of 2 daarna keldert het weer even hard. Zo is het altijd gegaan met dat soort plaatjes, sla de geschiedenis van de hitlijsten er maar op na.

    Dus indruk maakt ie niet hoor, sorry.

      /   Reply  / 
    1. Helen

      Grapjas ben je toch?! In de top40 staan gemiddeld maar 10 nummers die langer dan 10 weken genoteerd staan. Betekent dus dat er 30 nummers in de top40 staan die geen hit genoemd mogen word volgens jouw maatstaven, maar het is WEL de enige echte hitlijst in jouw ogen?? Jouw hersenactiviteit maakt rare kronkels.

        /   Reply  / 
    2. Jos

      gaaaap

        /   Reply  / 
  16. BoycotIdols

    Nee Helen. Jouw hersenkronkels begrijpen me niet.

    In het geval van Tell her is het een bescheiden hit, met 9 weken notitie. Gemiddeld staat een nr 1 hit zo’n 14 weken genoteerd. Het plaatje kwam niet voor niks terecht in een lijsteje minst succesvolste nr 1 allertijden…

    En plaatjes met 5 weken notering ofzo noem ik een hitJE. n echte MEGAhit heeft Jim nooit gescoord. Zal die ook niet doen. En dan bedoel ik eentje die terecht komt in de top 100 allertijden ofzo…

      /   Reply  / 
    1. Geesje

      Jij zeker niet en dat is waar die frustraties van je vandaan komen, (dat ga je wel weer ontkennen maar wij weten wel beter) leer er mee te leven dat maakt het leven een stuk leuker.

        /   Reply  / 
    2. Remko

      Naar de maatstaven die jij erop nahoud zijn er maar heel erg weinig hits over en wordt alles verder gereduceerd tot hitjes. Volgens mij heeft Jim met Tell Her in ieder geval met de gemak de toen geldende regels voor goud gehaald en dat is in mijn optiek gewoon een hit. Kan je er nog meer bla bla omheen verzinnen om je gelijk te willen halen maar die strookt niet met de werkelijkheid.

        /   Reply  / 
      1. Geesje

        Tell Her is zelfs platina geworden, heeft in de single top 100 5 weken op 1 gestaan en de top 40 3 weken op 1.

          /   Reply  / 
    3. Helen

      Dat van dat lijst minst succesvolste nr.1 hit allertijden is gewoon bullshit. Op dat moment leek het erop dat het de minst succesvolle #1 entry zou zijn (dus direct binnen gekomen op nr1 en dat gebeurd namelijk niet zo vaak). Uiteindelijk was dat ook niet het geval.

      Hij staat op nr. 59 van alle nummers in 2003 (en bijvoorbeeld marco borsato en Frans bauer met ‘Heb je even voor mij’ staan er nog ver onder).

      Verder staat hij op diverse verzamelaars dus dat zegt ook genoeg.

      Jaren later stond hij nog in de top5 bij Top of the pops en nog steeds wordt er tijdens optredens letterlijk meegezongen.

        /   Reply  / 
  17. BoycotIdols

    Geesje meid. Je denkt maar een eind weg. Ik weet het tenslotte zelf het beste, dat je maar stug blijf volhouden dat het wel zo is bij mensen die je notabene niet kent is jouw beperkte wereldbeeld. Zou ik wat aan gaan doen meid, zoals je zelf zegt, leeft een stuk prettiger.

    Goud halen was in 2003 ook al makkelijk Remko.

      /   Reply  / 
    1. Remko

      In ieder geval een stuk lastiger dan nu volgens mij moest je toen 60000 verkocht hebben voor goud en 80000 voor platina.

        /   Reply  / 
      1. Geesje

        Klopt.

          /   Reply  / 
  18. BoycotIdols

    Trouwens n hit is ook een plaatje die je jaren later nog frequent hoort. Eh waar hoor je Tel l Her nog dan? Leuk voor Jim dat ie die positie haalde, maar dat is er eentje op papier. Verder niks dan een natte scheet.

    Inderdaad lekker blijven ontkennen, maar de rest weet het beter hoor.

      /   Reply  / 
    1. Remko

      En zo pas jij steeds weer het criterium aan. Laten we ons aan de feiten houden. Verder maakt het eigenlijk ook niet zo heel erg veel uit of jij iets een hit vind of niet. Laten we discussie zuiver houden en dingen die feitelijk zijn gewoon zo houden als een vast gegeven.

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        40.000 tegen 60.000
        Nu is het, dacht ik 30.000 tegen 50.000

        Zoals jij schrijft was in de jaren 90 het geval.

          /   Reply  / 
  19. BoycotIdols

    Eigenwijs he Helen.

    nr 59 voor n nr 1 hit? Wauw zeg.

    Er zijn jaren geweest dat alle nr 1 hits in dat jaar bij de bovenste 20 zaten. Trouwens ok dat album was nr 1. Nog niet eens bij de bovenste 1000…

    Enne geloof je het niet? http://www.top40web.nl/records/22.html.

    Lees en kom dan weer met commentaar.

      /   Reply  / 
    1. Remko

      En wat wil je daarmee bewijzen dan?

      Pa van Doe Maar staat er ook in en de state of independence van Donna Summer. Wit Licht van Marco heeft het zelfde gedaan. Ach ik zou graag tussen dat soort artiesten staan.

        /   Reply  / 
  20. BoycotIdols

    2525 1001 27 22 stacie orrico stacie orrico 26-07-03
    2526 1000 1 20 impressed jim 23-08-03
    2527 1000 5 13 fb3 fun boy three 03-04-82
    2528 1000 9 13 do you remember long tall ernie & the shakers 08-10-77
    2529 1000 11 13 quarter moon in a ten cent town emmylou harris 28-01-78
    2530 1000 18 17 sex & violins rednex 18-03-95
    2531 1000 25 15 guust flater en de marsipulami dennie christian 07-10-78
    2532 999 25 21 chocolate factory r. kelly 01-03-03
    2533 999 25 20 gouden regen (20 jaar) benny neyman 29-10-94
    2534 998 6 13 wonderful life black 03-10-87
    2535 998 18 19 adagio herbert von karajan 02-12-95
    2536 997 8 12 let there be rock ac/dc 08-07-78
    2537 997 16 18 for war child luciano pavarotti & friends 16-11-96
    2538 997 27 21 push bros 16-04-88
    2539 997 39 27 3 years 5 months 2 days in the life of arrested development arrested development 30-01-93
    2540 996 4 12 hitmachine diverse artiesten 06-12-75
    2541 996 22 19 meat is murder smiths 02-03-85
    2542 994 7 13 jump up elton john 24-04-82
    2543 993 3 12 de eerste langspeelplaat van het simpliesties verbond van kooten & de bie 17-05-75
    2544 993 5 11 every good boy deserves favour moody blues 11-09-71
    2545 993 6 14 turn up the bass 6 diverse artiesten 23-02-91
    2546 993 7 12 een reisje langs de rijn john woodhouse
    2547 992 6 16 songs from the last century george michael
    2548 992 17 18 the country music album diverse artiesten
    2549 992 34 24 bad to the bone inner circle 03-10-92
    2550 991 5 17 yes i am melissa etheridge

      /   Reply  / 
  21. BoycotIdols

    Zie hier de positie van dat album.

    Zoals je ziet niet erg om Impressed van te raken.
    Plaats 2526…
    Het album daarboven kwam ‘slechts’ tot positie 27.
    Oftewel, een positie in de hitlijsten is maar een statistiek…

      /   Reply  / 
  22. BoycotIdols

    Wat ik wil bewijzen. Dat ie het dus niet lang zo goed doen, als jullie mij willen doen geloven, Remko.
    Dat ie nog steeds een lange weg te gaan heeft. Airplay consolideren bijvoorbeeld…

      /   Reply  / 
  23. BoycotIdols

    O ja, Remko. Die lijstjes ZIJN feitelijk…

      /   Reply  / 
  24. BoycotIdols

    Oftewel. Het lijkt heel wat, maar stelt eigenlijk niks voor. Net als Lisa nu, ik hoop dat ze blij is met dr gemanipuleerde nr 1, nu nog serieus genomen worden en zich zien te consolideren.

      /   Reply  / 
  25. BoycotIdols

    Trouwens Remko. Doe Maar staat er ook in, klopt helemaal. Met die nuance dat die daarna nog wel plaatjes uitbrachten die het nóg beter deden. Dat hief elkaar mooi op dus. Tell Her was Jims grootste hit… dus verbetert heeft ie het nooit…

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Zou je ook eens een keer kunnen proberen om in een keer te antwoorden maakt het wel duidelijker. Feit is dat hij 3 weken op 1 heeft gestaan in de top 40 en in het totaal 9 weken genoteerd heeft gestaan het een platina singel is geworden. Dus gewoon een hit. En nu hou ik hier over op want deze discussie heeft met jou totaal geen zin omdat jou kaders van een hit nogal troebel is.

        /   Reply  / 
  26. BoycotIdols

    Jim: de Dries Roelvink van de talentenshows. Hij probeert het allemaal wel, maar het is het nét niet.

      /   Reply  / 
    1. Helen

      Ja hoor, je hebt helemaal gelijk! En over 10 jaar hebben we nog deze discussie en kom je met dezelfde statistieken.

      Hier dan maar weer verder over Lisa die nog minimaal 6 jaar te gaan heeft om te bewijzen dat ze ‘n blijvertje is. Daar geloof ik helemaal in!

        /   Reply  / 
  27. BoycotIdols

    Tja jij wel. Geeft ook niet. Maar mij is na zoveel flops wel duidelijk dat ze daar dan wel heel heel hard moet knokken. Nu is het: O ja dat meisje uit X Factor, hype hype. Totdat het er echt op aankomt…

      /   Reply  / 
    1. Remko

      En dat komt dan vooral door types zoals jij die alleen al omdat ze uit een talentenjacht komt geen kans geeft en het dan bij voorbaat al bagger is. Je zou ook je grens eens kunnen verleggen en gewoon op de kwaliteit van de song en de artiest af kunnen gaan ipv van de afkomst van de artiest.

        /   Reply  / 
  28. BoycotIdols

    Remko. Dat heb ik geprobeerd, maar geloofwaardig is en blijft het niet. En die mening delen velen met mij. Zou het kunnen dat dan het concept niet klopt? Hmm?

      /   Reply  / 
    1. Remko

      De mensen die er een probleem mee hebben of het wel geloofwaardig is zouden bij hunzelf te raden moeten gaan waarom de een wel en de ander niet. Het is omdat ze zichzelf er niet overheen kunnen zetten dat het sommige lukt om stand te houden ook al wordt het hen door vele niet gegund en ook wel dwars gezeten. Het is natuurlijk beleachelijk dat Boris er nu alles aan moet doen om zijn idols veren af te schudden. Is hij qua zang nu beter dan een paar jaar terug? Is zijn muziek nu zo vreselijk veel beter? Het antwoord daarop kan niet anders dan nee zijn want dat is gewoon niet zo. Het enige wat anders is is dat hij uitgekotst is plat getrapt geweigerd en alles wat idols hem had gebracht (management, platencontract, bekendheid) is kwijtgeraakt. En dan… dan mag Boris ineens wel en wordt het hem wel gegund terwijl zijn muziek niet veel beter is.
      Kortom de tegenstanders van dit soort artiesten zijn totaal nier reeel.

        /   Reply  / 
  29. BoycotIdols

    Ja, tuurlijk is het wel verbeterd. Hij hoeft zich niet meer te laten afschepen met slappe covers omdat ie aan een programma meedoet. Kon rustig werken aan eigen materiaal, waardoor het al meer kwaliteit krijgt. Want dan ziet ie bovenop het proces, kan ie zanglijnen, nootjes veranderen. Ik dacht toch wel dat je dat zou begrijpen. Zie het als eten. n Hamburger bij de Mc is af en toe eens lekker, maar het smaakvolst is toch als je zo’n ding zelf kan klaarmaken met je eigen dingetjes erbij. Kwaliteitsmuziek uitbrengen in 1 weekend is gewoon niet mogelijk. Dat is al 5 weken voor de finale voorgeprogrammeerd.
    Dus de tegenstanders zijn niet reeël, dat durf ik gerust om te draaien. Alle realisme verloren. Voorstanders nemen kritiekloos alles over wat ze voorgeschoteld krijgen. Zeg nou zelf, in wat verschilt het winnende liedje van bijv. Sharon Kips met dat van die van Lisa. 1 ding, de naam. Verder allemaal volgens hetzelfde concept.
    Lopende band werk. Maar goed, wat ik al eerder zei. Van mensen als jij moeten Edwin Jansen en co het hebben. Slim marketen en hoppa het verkoopt weer. Edwin Jansen zal vaak aan types als jij denken als ie weer zijn Gooise villa binnenstapt.

    Begrijp me goed, jij moet helemaal zelf weten wat je met je euro’s doet, maar ga alsjeblieft niet verkondigen dat die wegwerppulp kwaliteitsmuziek is. Je beseft het misschien niet, maar daarmee schop je een heleboel mensen tegen de schenen. Dus GET REAL.

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Zoveel covers heeft Boris nooit gehad op zijn albums en dan hebben we het nog niet over zijn carriere voor idols.
      Als jij het nummer van Lisa niets vind dan vind je het van Lenhard Cohen ook niet goed of dan die van Jeff Buckley. Kortom het nummer is niet overgeproduceerd geworden. Is behoorlijk bij het origineel gebleven en velen hebben het gecoverd daarmee is het nummer niet ineens ruk geworden. Kortom dus allemaal vooringenomen onzin.
      Deze discussie komen we niet uit. Dus ook deze kunnen we na al die jaren toch wel een keer stoppen. Het blijft een herhaling van zetten.

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Eerlijk? Dat staat voor mij gelijk aan heiligschennis. Om nummers van zulke artiesten voor snel geldelijk gewin te misbruiken. Jeff Buckley vind ik prachtig. Die draait zich om in zijn graf als ie hoort waar zijn erfenis terecht komt. Hierdoor verliezen die nummers ook hun glans. Net zoals de gemiddelde DJ van tegenwoordig dat doet om er een inspiratieloos beatje achter te pleuren.
        Maar ja, als jij mee wil gaan in muzikale oppervlakkigheid… ook dat moet je helemaal zelf weten

          /   Reply  / 
        1. Helen

          Jeff Buckley is ook gewoon een cover artiest die een nummer (heel mooi) gecoverd heeft.

            /   Reply  / 
  30. BoycotIdols

    Remko. Eerlijk he. Vind je het vorige winnende groepje RED! nu werkelijk doorgebroken ofzo?

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Ik heb het toch niet over dat iedereen die aan een talentenjacht meedoet geslaagd is? Ik vind alleen dat er meer geslaagd zijn dan dat jij dat vind.
      En euhh Edwin Jansen woont in Den Haag en heeft aan de basis gestaan van de carriere van Anouk. Dus niet meteen de persoon die zich alleen maar inlaat met commercie. Daarnaast is Edwin Jansen niet de geen die rijker van een snel geproduceerd album die heeft meer aan een langlopend succes. Hij moet het namelijk verdienen aan werk wat hij moet doen voor zijn artiesten. Dus snel een eenmalig succes heeft hij niets aan. Daarbij komt dat hij van alle idols deelnemers die bij hem waren aangesloten alleen Jim en Maud nog over zijn.

        /   Reply  / 
  31. BoycotIdols

    Ga toch weg man. Je bent dus al helemaal geindroctrineerd. Goed marketing slachtoffer ben jij. Dat van die Gooise villa was een voorbeeld, ik weet niet precies waar ie woont. Boeit me ook verder geen ruk.

    Op zekers dat ie er wel rijker van wordt,maar omdat muziekminnend Nederland zulke lui al snel negeert heeft ie al snel door dat er niet aan te verdienen valt. En dan laat ie ze vallen. Hij stond aan de basis van Anouks carrière? Nee, die is niet commercieel wil je zeggen…

    Jim rommelt nog steeds aan en Maud? Wie was dat in hemelsnaam ook alweer dan? Sorry hoor, maar onze definitie van geslaagd is inderdaad heel anders. Bij mij komen daar namen als Maud niet in voor. Wat doet ze nog dan?

      /   Reply  / 
    1. Geesje

      Zo jou dag zit er weer nuttig op!
      Je had ook iets geniaals kunnen schrijven “HAD”

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Maak je geen zorgen over mijn dagindeling. Leuk tijdverdrijf dit tussen twee banen door…

          /   Reply  / 
    2. Remko

      Zeg doe eens een beetje normaal man. Ik kijk gewoon een stuk realistischer naar de zaak en laat me niet beeinvloeden door een vooringenomen gedachte. Ik vind heel veel dingen leuk commercieel of niet doet mij er niet toe. Ik ga iets commercieels niet afdoen als gerommel omdat er heel veel werk en inzet bij zit en ik het leuk lekker gaaf en fijn vind. En iedere artiest die zijn brood hoe dan ook verdiend met muziek is commercieel ieder op zijn eigen manier maar ook commercieel.
      Nou ga ik ook hier niet weer een jaar over heen en weer met je in discussie want dat heeft totaal geen zin.

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Klopt. Maar je hebt commercieel en commercieel he. Jij hebt echt niet door hoeveel werk er echt in gaat zitten he. Werken voor je muziek is neit meedoen aan een commercieel circus als Idols/X Factor.
        Je kan wel koppig blijven volhouden dat het anders is, maar zolang de feiten in mijn voordeel spreken he. ( Eendagsvliegjes wb hitsucces e.d.) kan je me niet overtuigen.

          /   Reply  / 
  32. BoycotIdols

    Helen. Jeff Buckley een coverartiest. Hahahahaha. Onder welke steen heb jij geleefd?

      /   Reply  / 
    1. Helen

      Nou, dat kan ik beter aan jou vragen.

      Het origineel van Hallelujah is van Leonard Cohen en mooi gecoverd door zowel Jeff Buckley en Lisa Hordijk.

        /   Reply  / 
  33. BoycotIdols

    Maar nog een keer, Remko. Je lult je er telkens mooi onderuit. Vind je RED! geslaagd? Dé hitmachine (ahum) van enkele maanden geleden. In jouw visie is dat dus al helemaal een gevierde, geslaagde band?

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Je leest niet lul

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Jij niet. Ik stel een doodnormale vraag. Is het geslaagd of niet? Of durf je daar niet op te antwoorden. Ja of nee, zo moeilijk is dat niet.

          /   Reply  / 
        1. Helen

          Ik lees in een reaktie van Remko:
          ‘Ik heb het toch niet over dat iedereen die aan een talentenjacht meedoet geslaagd is? Ik vind alleen dat er meer geslaagd zijn dan dat jij dat vind.’

          Dus nee, RED is (nog) niet geslaagd nee, maar dat wil niet zeggen dat NIETS slaagt of geslaagd is.

          Daar ligt het verschil. Jij vind dat niets geslaagd is en alles geflopt(op Boris na dan, maar die discussie gaan we niet weer beginnen) en ik (en ook Remko en meerdere hier) vind dat er meerdere zijn die wel geslaagd zijn maar dat er ook een heleboel geflopt is.

            /   Reply  / 
  34. BoycotIdols

    Klopt, Helen. Met daarbij het verschil dat Jeff Buckley ook eigen liedjes (prachtig) op CD gezet heeft. Dus onder welke steen heb jij geleefd, nogmaals?

      /   Reply  / 
    1. Helen

      Vast maar hij heeft niet lang genoeg mogen leven om te laten zien dat hij echt een groot publiek aan hem kon binden voor langere tijd.

      Verder is zijn eigen stijl van muziek niet de mijne, maar ik zal het geen rommel noemen.

        /   Reply  / 
  35. BoycotIdols

    Remko, gaan we ineens schelden? Dat is een teken van onmacht in een discussie he, dat weet je?

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Dat is een teken van moedeloosheid dat ik met iemand in discussie ben die eerder reageert dan dat hij leest en dat is uiterst vermoeiend. Je moet eerst lezen wat er staat dan zijn al die vragen niet nodig.

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Oke dan. Maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag.

          /   Reply  / 
        1. Remko

          Dan heb je dus nog steeds niet gelezen. Paar posten hierboven.

            /   Reply  / 
    2. Geesje

      Dat mag jij zeggen zeg! Lees hierboven eens hoe je mij noemt. Zogauw je niet kan winnen begin je namen hier neer te kladden of elke 2 min. een berichtje te plaatsen.
      De pot verwijt de ketel zeg.
      Of is dat ook weer alleen jou recht.

        /   Reply  / 
  36. BoycotIdols

    Helen. Ja dat is waar. Zonde dat ie zo vroeg overleden is, reuze zonde. Maar de twee albums zijn al wel grote inspiratiebronnen van veel huidige bands.

      /   Reply  / 
  37. BoycotIdols

    Wat ik dan vreemd vind, Remko is dat je een al als bekend staande eendagsvlieg als Maud geslaagd vind, zo komt het althans over, en RED! niet…

      /   Reply  / 
    1. Remko

      Dat komt omdat Maud al 5 jaar haar geld kan verdienen in de muziek/entertainment (treed nog regelmaitg op, schrijft nummers en doet dingen die ze leuk vind om te doen). Van Red weet ik dat niet en twijfel ik eraan omdat bandjes vinden in talentenjachten niet werkt. Het ontstaan van een band is mi een soort natuurlijk proces en niet iets wat bijelkaar gezocht is.

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Goh, zijn we het eens een keer eens zeg. Haal jij de taart?
        Dat vind ik dus ook. Ten eerste omdat mensen een klik moeten hebben. Ik begon n band met mensen die ik als vrienden beschouw. Daarom gaat ook Stereo niet lukken. Zeker bij een rockband werkt dat niet. Rock is niet alleen een gitaar beetpakken. Je moet allereerst kortsluiten welke kant je opwil. Niet dat ze er ineens achter komen dat het niet je ding is…

        Maar ik vind het hele concept niet werken. Ook solo kom je er wel met genoeg talent. Hoeveel van die eendagsvliegjes zullen er gefrustreerd rondlopen dat het niet gelukt is. Daar zit je dan, als flop van een commercieel circus, niet meer serieus genomen. Maar ach, je kiest ervoor he…

          /   Reply  / 
        1. Remko

          Ik denk dat dat wel meevalt. Iedereen weet inmiddels wel dat lang niet alles uit de talentenjachten meteen slaagt. Er zijn iedere talenten jacht weer een stuk of 10 deelnemers inmiddels misschien wel 100 in het totaal geweest en er blijven er misschien 10 echt bezig in de muziek de rest verdwijnt gewoon weer naar waar ze vandaan komen en proberen zo af en toe nog wel eens wat. Ik heb nog geen parnassias ermee vol zien zitten dus echt zwaar onder lijden zullen ze ook niet een een leuke tijd hebben ze in iedergeval gehad.

            /   Reply  / 
  38. BoycotIdols

    Whatever. Ik zou absoluut zo mijn talent niet verkwisten. Want dat is het verkwisting. Die leuke tijd kan je ook hebben zonder je te laten uitbuiten door een BMG. Is mij ook gelukt. Heb o.a Ahoy van binnen gezien.

      /   Reply  / 
    1. Eline

      Ik heb ahoy ook meerdere malen van binnen geien!!

        /   Reply  / 
      1. BoycotIdols

        Met een bandje Eline?

          /   Reply  / 
        1. Jos

          GAAAAAAAAAAAAAAP

            /   Reply  / 
    2. Geesje

      Jim meerdere keren Haha!!!

        /   Reply  / 
  39. Eline

    Met een bandje, U2, genesis, santana, eric clapton, en nog een heel aantal meer.

      /   Reply  / 
  40. BoycotIdols

    Jij kan er ook aardig wat van Geesje. Dus jij mag ook je hand in eigen boezem steken. Want wie is het die zegt dat je geen leven hebt en wat al niet meer als je wat kritiek hebt. Volgens mij toch echt iemand die Geesje heet. Dus hang niet de heilige uit.

      /   Reply  / 
  41. ivo

    de tijd zal het leren of lisa een blijvertje is daar kan alleen lisa zelf voor zorgen. Maar ik had ook liever rachel als winnaar gezien maar ben ook weer blij dat ze het niet is geworden want nu kan ze tenminste rustig kijken welke kant ze op wilt gaan en met welke platenmaatschappij het moet wel erg raar lopen wil ze geen platencontract in de wacht slepen

      /   Reply  / 
    1. Marjolijn

      Denk ik ook Ivo. Moet raar lopen wil Rachel geen platendeal krijgen. En ik denk dat het idd misschien voor Rachel wel goed is dat ze 2e is geworden, al had ook ik liever haar zien winnen! Nu heeft ze de tijd om een echt eigen product te maken, en zij kan straks echt dr eigen ding doen. Dat zal waarschijnlijk ook in haar voordeel werken, en daarom denk ik ook dat Rachel het op de lange termijn verder zal schoppen dan Lisa.

        /   Reply  / 
  42. erna

    whaha ik denk dat het eerder andersom is geweest, maar ze hebben Lisa gewoon laten winnen. Het lag allemaal al van tevoren vast. Op youtube is er duidelijk in een filmpje te zien dat de single van Lisa al op 8 mei te downloaden was, terwijl de finale pas 9 mei was en die van Rachel en Jamal waren nergens te vinden. Niks ten nadele van Lisa (als was Rachel mijn favoriet), ik vind haar ook geweldig, maar eerlijk winnen is toch een stuk leuker. ;)

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>