Rigby levert themasong Serious Request 2009

One Song van Rigby zal dit jaar het officiële Serious Request-lied zijn van 3fm, de actie die in de week voor kerst weer miljoenen luisteraars aan de radio zal kluisteren. Dat maakt 3fm vanmiddag bekend op de Serious Request persconferentie in Beeld & Geluid.

Rigby volgt daarmee Novastar op, die vorig jaar Waiting so Long afleverde, dat de vijfde plaats in de Single Top 100 wist te behalen en daarmee de grootste hit vormde uit de carrière van Novastar.

De videoclip bij One Song is een tijdje terug al op YouTube geplaatst en die is nu iets meer dan 5.000 keer bekeken. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit eind december een stuk hoger zal liggen.

Het zit Rigby sowieso erg mee de laatste tijd. Ze zijn dit seizoen huisband van De Wereld Draait Door, waardoor ze elke laatste vrijdag van de maand in de uitzending zitten voor een miljoenenpubliek. Ook staan ze begin januari op Noorderslag.

Dat 3fm One Song nu heeft uitgekozen als themasong, zal de band geen windeieren leggen. Het betekent dat One Song belachelijk veel gedraaid zal gaan worden in die week, onder andere onder spotjes en reclame-uitingen.

Jordy van Loon werd vorig jaar door de deejays in het glazen huis verkozen tot anthem. Daardoor werd Verliefdheid grijsgedraaid en leverde het hem ook een nummer 1-hit op, enkele weken na Serious Request. Het jaar daarvoor plukte The Wombats de vruchten van Serious Request.

Vanmiddag bij de collega’s van Radioactive.blog.nl de nodige updates rondom Serious Request 2009.

facebook share facebook share

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Rigby levert themasong Serious Request 2009

  1. vincent

    Het is ze gegund, ze werken er hard voor en hebben en mooie cd gemaakt!

    Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen in ‘het wereldje’ wegloopt met Rigby (radiomakers, tv-makers, journalisten etc.) maar dat het ‘grote publiek’ ondanks de exposure in de media die dit met zich meebrengt er toch steeds net niet voor lijkt te vallen. ‘Slechts’ 5000 hits (inmiddels ruim 8000) op de YouTube clip ondanks een prominente plek in DWDD is niet heel veel. Iemand als Jodie Kean schoot boven de 20.000 na 1x in DWDD, Jenny Lane en Flinke Namen deden hetzelfde… Hoe kan dat toch?

      /   Reply  / 
  2. Mary

    Ik gun het ze ook van harte en het nummer erg sterk gekozen van 3FM!
    Van hun clip staan 2 versies op Youtube en samen zijn die al goed voor 13.000 views, niet verkeerd voor een liedje dat pas een week op de radio wordt gedraaid.
    Hun clip Parade is al 112.436 keer bekeken, ze zijn best zichtbaar dus,lijkt me.
    Ik vind ze erg leuk en te gekke muziek maken…GO RIGBY!

      /   Reply  / 
  3. BoycotIdols

    Ze krijgen zelfs van mij het voordeel van de twijfel.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>