Nederlandstalig uitstapje Racoon schiet direct na release top 10 iTunes in • Opgenomen voor Alles Is Familie • ‘Nederlandstalig is niet ons ding’
Dit is ‘m dan. De Nederlandstalige single van Racoon. Een klein emotioneel liedje. De fans zijn enthousiast, en als we de notering in iTunes zien lijkt het een hit te worden. Toch is de band van plan het bij deze ene keer te houden.
‘Nederlandstalig is niet ons ding’, zegt leadzanger Bart van der Weide tegen Shownieuws. ‘Het was een eenmalig uitstapje en het is ons nog gelukt ook.’
Op 17 maart 2013 viert Racoon het vijftienjarig bestaan met een groot concert in de HMH in Amsterdam. De band zal speciaal voor de fans alle grote hits uit de voorbije vijftien jaar spelen. Tickets zijn nu te koop via racoon.nl
Alles is Familie, van en met Kim van Kooten, en o.a. Carice van Houten, Thijs Römer en Willeke Alberti, draait vanaf 22 november in de bioscoop.
Een tijd al geen echt succes gehad, dus nu maar eens Nederlandstalig proberen. Aardig dit nummer, niet meer dan dat.
Dacht dat Racoon wel degelijk succes heeft. Zowel qua verkoop als optredens.
Vreemde uitspraak van jou, Kamper. Je hebt hier al een aantal interessante statistieken en cijfers gepresenteerd (waarvoor dank).
Dan weet je toch ook dat Racoon een van Nederlands meest succesvolle bands is. Of ben je alleen van de rap en hip hop?
Geen succes, Kamper. n Album die dit jaar nog enkele weken op nummer 1 prijkte en nog enkele hits. Da’s natuurlijk geen succes.
@Nico
Racoon heeft een jaar of vijf geleden een aantal succesnummers gehad (maar nooit echt internationaal), en een goed jaar geleden een hit(je) met No Mercy. Een zeer lokaal succes (NL Engelstalige rock kán nu eenmaal niet concurreren met Angelsaksische producten, zo blijkt steeds weer.), en dus een beetje oud ook ja.
Wat dagstatistiekjes voor met nummer van gisteren:
Meest geklikt Nederlandstalig 7 november:
.
Niels Littoij – Beauty – 52.000 views/dag
Excellent – 101 megasessie 39.000 views/dag
Yellow Claw – Nooit Meer Slapen 34.000 views/dag
mainstreet -stop the time 34.000 views/dag
Gers Pardoel, Doe Maar – Liever Dan Lief 31.000 views/dag
Hef – Drink van Me met The Opposites & Sjaak – 27.500 views/dag
Mr. Polska – Hausa Wausa 27.000 views/dag
yellow claw – krokobil 27.000 views/dag
Alessandro – Una Chica Especial 26.000 views/dag
Hef – Kluis 19.000 views/dag
Chillouh ft Naffer – In M’n Space! – 18.0000 views/dag
Bollebof – Als je van mij was 17.000 views/dag
Aliyah – L.O.V.E. 14.000 views/dag
Ian Thomas – Haters 13.200 views/dag
Rachel Traets ft. Tur-G – Nanana 12.600 views/dag
The Opposites – Slapeloze Nachten 12.400 views/dag
Yellow Claw – Nooit Meer Remix Ft. Ronnie Flex 12.400 views/dag
Tur-G – Miljonair 12.000 views/dag
Racoon – Oceaan 11.800 views/dag
greengang -101 barz 11.700 views/dag
.
Noot. Vaak openen grote Nederlandstalige hits de eerste dag met tussen de 40.000 en 90.000 views.
Ik zal trouwens niet snel vergeten dat Gers’ Pardoel , Ik Neem Je Mee met slechts 9.000 kliks opende. En nu op de 14 miljoen staat;. Dat kan dus ook.
Interessant!
Er zijn naar mijn informatie ook Nederlandse artiesten/ managers die views kopen of met een soort Tube Increaser werken.
Het is wel een understatement om No Mercy een hitje te noemen. Ik denk als je de AirPlay lijsten er bij ziet, je je mening bij moet stellen.
No Mercy staat op een miljoen views in 18 maanden. Als we ervan uitgaan dat de meeste kliks in Nederland vallen is dat idd een lokaal succes. Of moet ik zeggen succesje? Aan de andere kant is 1 miljoen views voor een Engelstalige plaat internationaal eigenlijk heel mager.
De airplay hangt heel erg af van de platenmaatschappij die het uitbrengt en de turn-off ratio van en nummer. Dei turn-off ratios van Racoon zijn vaak erg goed. Mar ook hier weer, alleen airplay inj Nederland eigenlijk.
Youtube views ”kopen” is mogelijk, maar erg moeilijk. En maar met beperkt effect. Youtube heeft een heel team van specialisten klaar staan die allerlei logaritmes ontwerpen om spamkliks tegen te gaan. Zo telt youtube maximaal 3 kliks per 24 uur per ip nummer, en zijn er nog veel meer truuks van YT om een reeel aantal views op een klik te krijgen.
Logisch want in de meeste landen moet youtube betalen per klik aan de auteursrechten organisatie.
Wereldwijd zijn vooral Grieken, Polen en Serven heel bedreven in het opdrijven van het aantal kliks door het slim gebruik maken van social media. Die kunnen openen met 200.000 kliks op de eerste dag (de Polen zelfs met 400.000) In Nederland zie je dat labels als ZwareJongenz en 101 (van BNN) en Armada (Armin van Buuren) begrijpen wat internet kan betekenen.
Bedankt voor de info.
Een manager van een Nederlandstalige zanger meldde mij eens vol trots dat hij 100.000 views had gekocht.