De telefoonrekening van LPG

Wat waren ze in jubelstemming vorige week, de heren van LPG. Hun Belly Rollercoaster wordt gebruikt in een internationale commercial van telecomgigant Nokia. Ze schreeuwden het van de daken en vonden in de media een gulzig luisterend oor. Dat is Nokia niet ontgaan, en het Finse bedrijf heeft LPG nu een spreekverbod opgelegd, meldt het AD.

Beetje vreemd, het is ten slotte allemaal free publicity. Beter dat het nieuws weer als mosterd na de maaltijd komt, zoals dat bijvoorbeeld bij Coparck het geval was. Toen ontdekten mensen pas dat de band een nummer had uitgeleend aan kaasproducent Milner op het moment dat de reclame al draaide. Dat had vooral nadelige gevolgen voor Coparck: The World Of Tomorrow werd pas opnieuw uitgebracht nadat de commercial al enkele weken draaide, een reclame-hit bleef uit. En dat was dan weer nadelig voor Milner, want reken maar dat een bedrijf trots is als het liedje uit hun reclame hoog in de hitlijsten staat.

Dat scenario lijkt nu voorkomen, aangezien LPG en platenmaatschappij Excelsior er dit keer op tijd bij zijn: de video is af en de single is klaar om verscheept te worden. Maar dat wordt nu vast wel afgestemd op de commercial. Al had dat van Nokia blijkbaar niet gehoeven, getuige ‘de rekening’ die de band gepresenteerd kreeg voor het lekken van het nieuws: een spreekverbod.

Zie ook:
- LPG’s Nokia-rollercoaster begonnen (met link naar commercial)
- De Belly Rollercoaster van Nokia

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>